1.1. Maak je je online cursus op je hoofdwebsite of op een apart domein?

Een belangrijke vraag om over na te denken voordat je begint.

Er zijn 2 situaties:

1. Je hebt nog geen website
  2. Je hebt al een website

Situatie 1: Je hebt nog geen website

Als je nog geen website hebt is het goed om te bedenken wat precies je doelen zijn met je website. Wil je een professionele website voor je bedrijf waar je bijvoorbeeld op gaat bloggen en je je diensten op uitstalt? Of wil je alleen een online cursus maken en daarmee gaan uitbreiden?

In het eerste geval zou je kunnen overwegen om 2 websites te maken. 1 Hoofdwebsite en 1 aparte website voor je online cursus en webshop. Bijvoorbeeld: jedomeinnaam.nl en jedomeinnaam.academy. Of bijvoorbeeld jedomeinnaam-academie.nl.

Waarom het maken van deze keuze belangrijk is leg ik uit in de video hieronder.

Als je ervoor kiest om 2 websites te maken, dan zou ik je adviseren om beiden met het Astra thema te maken. Zo hoef je alleen maar 1x te leren hoe je je website designt. Uiteraard kun je alles wat ik je daarover ga uitleggen in deze cursus dus ook voor je hoofdwebsite gebruiken.

Situatie 2: Je hebt al een website

Ben je al even aan het ondernemen? Dan is het waarschijnlijk dat je al een hoofdwebsite hebt. Dit is de website waarop je potentiƫle klanten je vinden op Google, informatie lezen over je diensten en je mogelijk volgen op je blog.

In dit geval zou ik adviseren om je cursus website op een nieuw domeinnaam te maken. Bijvoorbeeld jedomeinnaam.academy.

Daarmee hoef je je geen zorgen te maken dat je huidige website traag wordt en je hostingpakket snel vol raakt.

Waarom je cursus website op een apart domein maken?

Scroll naar top