4.4. | Welke builder gebruik je? Elementor vs. Gutenberg

Het is nu het moment om te kiezen welke builder je wilt gaan gebruiken. Zowel Elementor als Gutenberg gaan uitstekend samen met het thema Astra. In deze cursus leg ik ook beide uit.

Echter, ik zou je adviseren je website te maken met Elementor. Dit vind ik persoonlijk veel makkelijker werken en je hebt met Elementor meer opties om je website goed te ontwerpen.

Het voordeel van Gutenberg (de Block Editor) is, dat dit de standaard website builder van WordPress is. Gutenberg zit daarom al ingebouwd in je WordPress website, daar hoef je niets meer voor te doen. Gutenberg houdt over het algemeen je website iets sneller. Maar zoals gezegd: de mogelijkheden om te ontwerpen zijn minder en Elementor werkt veel fijner.

Je kunt Elementor Pro aanschaffen, de betaalde versie, maar dit is niet nodig. Het hangt af van wat je wensen zijn en of je meer functionaliteiten wilt op je website dan de gratis versie je biedt.

Mijn advies: gebruik Elementor als je een professionele website maakt voor je onderneming. Maak je een website met een leeromgeving? Dan kun je voor de leeromgeving Gutenberg gebruiken.

Opmerkingen samenvouwen

Hi Sabine, dit filmpje had wat mij betreft iets teveel herhaling en kan beknopter. Ik was vooral benieuwd waar ik het kon vinden in het menu en hoe ik het kon instellen. Dat komt waarschijnlijk later aan bod.
Gr Mijke

Sabine Boogaard (Beheerder) juli 23, 2021 at 9:50 am

Hoi Mijke, dankjewel voor je feedback! Ik krijg hier ontzettend veel vragen over (welke builder moet ik gebruiken?), vandaar 🙂 Hoe je het instelt en dergelijke komt inderdaad!
Groetjes, Sabine

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven