4.5. | De basics instellen

Begin met:

• Het aanmaken van je menu
  • De menubalk invullen en designen in de customizer
  • De breedte van je scherm kiezen
Opmerkingen samenvouwen
Liesbeth van der Horst augustus 18, 2021 at 9:51 am

Hoi Sabine,
Ik heb pagina’s aangemaakt, maar nu ik mijn menu in wil gaan richten zie ik ze niet terug en kan ik ze dus niet toevoegen. Enig idee hoe dit kan?
Groetjes, Liesbeth

Liesbeth van der Horst augustus 18, 2021 at 11:51 am

Ik heb het al ontdekt, ik moest de pagina’s eerst als openbaar publiceren…
Nu nog een andere vraag: ik heb de pagina’s in het menu in een bepaalde volgorde gezet, echter op de header verschijnen ze in een andere volgorde. Hoe kan ik dat wijzigen?
Groetjes, Liesbeth

Sabine Boogaard (Beheerder) augustus 18, 2021 at 6:16 pm

Hoi Liesbeth, fijn dat het is gelukt! Je moet aangeven waar je het menu wilt plaatsen. Dat doe je zo:

1. Ga naar weergave > menu (daar waar je je menu hebt aangemaakt). Daar staat bovenaan een tabje met ‘locaties beheren’. Daar klik je op. Dan vul je achter hoofdmenu en menu buiten canvas het menu in dat je hebt aangemaakt.

2. Ga naar je website en klik op customizer. Dan naar Header bouwer. In de bouwer kun je je menu toevoegen. Je klikt op het plusje en dan kies je voor hoofdmenu. Omdat je bij stap 1 het menu dat je hebt aangemaakt hebt toegewezen aan hoofdmenu, komt daar nu het huisje menu te staan.

Mocht het niet lukken laat het even weten!! Dan maak ik er een video voor.

Groetjes,
Sabine

Liesbeth van der Horst augustus 18, 2021 at 8:38 pm

Yes, gelukt! Merci.

Sabine Boogaard (Beheerder) augustus 22, 2021 at 12:22 pm

Heel fijn Liesbeth!

Liesbeth van der Horst augustus 30, 2021 at 1:47 pm

Ha Sabine,
Nog even een vraagje. Je had verteld dat we in het Child Theme moesten gaan werken en het Hoofdthema nog niet moesten activeren. Wanneer is de tijd om dit wel te gaan doen? Pas als de website klaar is? En laat ik het Child Theme dan ook op actief staan? Ik hoor het graag.
Groetjes,
Liesbeth

Sabine Boogaard (Beheerder) augustus 30, 2021 at 3:25 pm

Klopt! Je hoeft het hoofdthema nooit te activeren. Het Child Theme neemt de functies van het hoofdthema over. Als kunt niet 2 thema’s op actief zetten, dus als je het Child Theme actief hebt, hoef je het andere thema niet meer te activeren, alleen op je website te laten staan (dus het thema niet verwijderen).

Groetjes,
Sabine

Hallo Sabine,

Helaas kan ik het header menu dat jij in je eerste video laat zien niet vinden. Ik kan op “header bouwer” (ipv alleen header) klikken, maar daar zitten vervolgens mij weinig opties onder. Ik kan hier helaas geen screenshot plaatsen om te laten zien wat ik bedoel.
Ik werk met Astra Pro

groet, Judith

Sabine Boogaard (Beheerder) augustus 19, 2022 at 5:37 pm

Hoi Judith! Bedoel je dat je het menu wilt toevoegen? Of wil je de header aanpassen? In elk geval: zou je mij een screenshot willen sturen naar info@sabineboogaard.nl ? Dan help ik je daar verder!

Groetjes,
Sabine

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven