2.3. Je pagina’s aanmaken
Ik vind het altijd prettig om te beginnen met het aanmaken van de pagina’s. Dat geeft een overzicht van wat er moet worden gemaakt. Je kunt dan pagina voor pagina afwerken.
Belangrijk om te weten is dat je hier NIET de pagina’s van je cursus aanmaakt, dat doen we later in Learndash. Je maakt hier de pagina’s aan die in je menu komen. Denk aan Home – Cursussen – Over mij – Contact.
Er komt ook een pagina Mijn account, maar deze moet je NIET zelf aanmaken. Deze pagina wordt later automatisch aangemaakt zodra je aan de slag gaat met WooCommerce.

Hi, ik heb hier een vraagje over. Ik heb al een ‘over mij’ pagina op m’n hoofdwebsite. Ik zie dat als ik naar jouw https://www.sabineboogaard.academy/ website ga en in het menu op ‘over mij’ klik, dat ik dan op https://www.sabineboogaard.nl/over-mij/ terecht komt. Kortom; van de academywebsite weer terug naar de hoofdwebsite. In de video lijkt het alsof je nieuwe ‘over mij’ pagina’s aangemaakt hebt, dus 1 op je sabineboogard.nl en 1 op sabineboogaard.academy. Als ik dat zou doen, dan moet ik óf een hele nieuwe about gaan schrijven, of de aboutpagina van m’n hoofdwebsite kopiëren/plakken, maar dan krijg je natuurlijk dubbele content. Hoe heb jij je 2 websites aan elkaar gelinkt, waardoor je in het menu van je academywebsite door kunt klikken naar de ‘over mij’ op je hoofdwebsite. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Alvast bedankt!
Hoi Vyella, goede vraag! Ik heb zelf inderdaad doorgelinkt naar mijn hoofdwebsite, maar ik maak ook regelmatig een website waarbij de klant wél een over mij pagina wil op de cursus website. Dit is een voorbeeld van een website waarbij er een kort stukje op de over mij staat en daarin is doorgelinkt naar de hoofdwebsite: https://demoederacademie.training/over-mij/.
Er zijn dus verschillende opties.
Als je wilt doorlinken naar je hoofdwebsite (zoals ik heb gedaan), dan doe je dat simpel in je menu. Ik bedenk me nu dat ik dat niet specifiek heb uitgelegd, dus ik zal daar een extra video van maken, heel kort want het is echt heel makkelijk en zo gedaan. Hoe je het menu maakt leg ik uit in module 2.5, daar zal ik later vandaag een extra video plaatsen met deze uitleg. Dit kun je dan ook meteen gebruiken om op je hoofdwebsite naar je academie website te linken.
Hoop dat dit het antwoord is op je vraag!
Groetjes,
Sabine
Dankjewel trouwens nog voor je reactie 🙂
Ik heb mijn pagina’s gemaakt.
Als ik kijk in mijn wordpress website dan staan die niet in de volgorde hoe ik het wil. van links naar rechts wil ik eerst home, dan cursussen,…. bij mij staat nu contact en FAQ eerst (dus het gaat alfabetisch) hoe kan ik dit anders instellen?
dank
gevonden… ik kan helaas mijn vraag niet meer wissen 😉
Geen probleem hoor, ben blij dat je het hebt gevonden!
Ik zou graag op mijn website onder de tap Gratis een uitrol hebben.
dus ik zou bij iedere gratis een nieuwe pagina willen laten openen.
Kan dit op een of andere manier?
Een beetje zoals bij jouw pagina Sabine , heb je affiliatie en die rolt direct uit naar een pagina er onder… ik zou zo een paar pagina’s er onder willen want heb 3 gratis zaken.
Kan dit?
dank
Hoi Karoline, jazeker dat kan! Ga daarvoor naar weergave > menu’s. Je hebt dan bijvoorbeeld gratis staan, als je daar een uitrol onder wilt plaats je daaronder de pagina die je wilt laten uitrollen. Alleen niet direct eronder, maar 1 stapje naar rechts. Kun je gewoon met je muis naar rechts verplaatsen. Opslaan en dan rolt het menu uit. Succes!
Kan je ook het hoofdmenu onzichtbaar maken? dus dat er geen pagina is maar enkel de uitrol ?
dus je ziet in menu Gratis, klik je daar op zie je enkel de uitrol en ook de mogelijkheid om die uitrol aan te klikken en op die pagina te komen.
de menu pagina is er dan niet (zogezegd).
alvast dank
Ja dat kan! Ga daarvoor ook naar weergave > menu’s en klik op aangepaste link toevoegen. Als link doe je dan dit: #. En als tekst de tekst die je in het menu wilt hebben. Met daaronder dan de uitrol.
ik ga naar weergave
dan menu’s
en dan klik op de pagina in het menu : in mijn geval (aanbod)
mijn uitrol heb ik er al.
maar op de pagina aanbod zelf staat dus nog het volledige overzicht van de cursussen.
het is die pagina die ik volledig weg wil.
als ik naar weergave, menu, aanbod ga.. dan kan ik naar beneden scrollen en heb ik aangepaste links : URL en linktekst
dus bij URL moet ik enkel een hashtag palatsen? #
en de linktekst enkel aanbod?
en dan menu opslaan?
Klopt! Je moet wel de huidige aanbod pagina in het menu verwijderen. Dus die verwijder je en voeg je de nieuwe met de # toe.
Maar ik heb 4 uitrol pagina’s.
waar moet ik dan die #plaatsen? voor de volledige link?
gratis pagina moet niet zichtbaar zijn maar de volledige 4 andere gratis uitrol pagina’s.
dus die pagina’s zijn nu zichtbaar.
maar die hoofdpagina : gratis bestaat en heeft dus een lege pagina.
ik snap niet als je die wegdoet , heb ik toch geen hoofding meer?
De # plaats je nergens voor. De pagina gratis die leeg is haal je weg en in de plaats daarvan plaats je aangepaste link. Die noem je gratis en als link doe je #. Niks meer. Dus je doet er geen link, alleen een #. Dit is dan je hoofding en daaronder komen de 4 subpagina’s.
Sabine ik heb dus voor de uitrol vb aanbod, en hieronder de uitrol. (de aanbod pagina heb ik dan met # gemaakt) en de huidige aanbod pagina verwijdert. Nu blijft de uitrol wel kloppen maar je ziet de aanbod pagina ook (dus een blanco) pagina. Hoe moet je zorgen dat je wel in de hoofding aanbod hebt met daaronder de uitrol maar de aanbod pagina niet wit. dus dat de klant moet klikken op één van de uitrol pagina’s?
Dat klopt, want je hebt de pagina in het menu nog ingesteld op de pagina en niet als #. Ik heb het voor je aangepast, het staat nu wel goed.
Sabine je schrijft
Dat klopt, want je hebt de pagina in het menu nog ingesteld op de pagina en niet als #. Ik heb het voor je aangepast, het staat nu wel goed.
Maar ik heb de link # gezet en aangepaste pagina (en de andere pagina weggedaan) maar is nog steeds blanco hoor. http://www.karolinevandemergel.com
Oww ik dacht dat je het over de academie website had haha. Aan deze website ben ik niet gekomen 😀 Ik heb wel meteen gekeken en je hebt het goed gedaan. Ik kan niet op aanbod klikken, dus er komt bij mij geen blanco pagina. Dat is de bedoeling toch?
Ik struggle hier nu iedere keer mee… als ik de stappen volg in de video hierboven , dan is mijn url de home pagina, maar dan is home uit mijn hoofding verdwenen.
Ik heb even op je website gekeken en volgens mij staat alles goed. Home staat als de voorpagina en deze zie ik gewoon in het menu. Klopt dat?
Sabine
ik heb een pagina gemaakt insta- links… om de knopjes direct via instagram te zien . Voor de instagram gebruikers.
insta beautyfulskin.oostende komen de knopjes er inderdaad wel onder elkaar
wel met veel plaats tussen .. maar ok
maar hier komt opeens mijn website naam ook rechts te voorschijn op mijn telefoon wat heel lelijk is. (opeens zie ik zwarte letters karoline van de mergel)
Kan ik dat op een of andere manier verwijderen? want deze is op de site zelf niet te zien…
Ik hoop dat ik je verder niet meer moet lastigvallen… HARTELIJKE DANK VOOR ALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLEEEEEEEEEEEE HULP !!!
Hoi! Ja je kunt de header, het menu en de footer uitzetten op deze pagina. Dan zou dit opgelost moeten zijn. Dat doe je door als je de pagina bewerkt rechtsboven op de A te klikken. Dan disable elements. En dan de header en footer uitschakelen. Dat de knoppen dicht bij elkaar staan los je op door er vulruimte tussen te doen.